L'eina també permet saber on projecten altres partits de futbol, basquet, tennis o curses de Fórmula 1
Pere Saurina explica per a què està pensada l'aplicació 'Watch around' © ACN |
L'empresa Porpra ha llançat al mercat l'aplicació 'Watch around', que permet, a través del mòbil, localitzar els bars pròxims on tenen previst projectar partits de futbol, bàsquet, tennis, rugby o curses de motos i Fórmula 1. D'aquesta manera, l'usuari pot trobar un bar on seguir el seu equip es trobi al país que es trobi. L'aplicació, que serà de pagament, també permet als bars que es registrin saber què està cercant la gent del seu entorn i, així, escollir què posar a la televisió per atraure clients. Porpra compta amb un llistat de 8.000 bars a tot el món que es multiplicarà exponencialment perquè Google els ha cedit la seva base de dades formada per milions d'establiments.En Pere Saurina fa cinc anys va viatjar a Nova York amb uns companys d'estudis. Era un dia en què es jugava el clàssic Barça-Madrid i els joves es van quedar sense veure el partit perquè no sabien a quin bar feien el futbol. Amb la introducció dels 'Smartphones' (telèfons intel·ligents), un grup de joves han decidit crear una empresa que dissenya aplicacions pensades perquè ningú es quedi sense veure el partit del seu equip es trobi on es trobi.
Amb aquesta idea, el passat mes de gener van impulsar l'aplicació per a iPhone i Android 'We watch the match' que permet als usuaris que la descarreguin (és gratuïta) saber en quin bar del seu entorn projecten els partits del Barça, el Madrid i la resta d'equips espanyols o de les lligues més potent d'Europa. Fins al moment tenen una mitjana diària de 800 descàrregues i han registrat pics de fins a 1.400 descàrregues aquests darrers dies gràcies als quatre partits Barça-Madrid que s'estan disputant aquestes setmanes.
Del futbol a tots els esports
Davant la bona acollida d'aquesta eina, l'empresa Porpra ha fet un pas més i ha ideat una eina similar però que engloba tots els esports de més rellevància a nivell mundial. D'aquesta manera, els usuaris d'Iphone, Android, web mòbil i, com a novetat, també els de Blackberry de tot el món es podran descarregar des d'aquesta setmana la nova aplicació anomenada 'Watch around'.
Aquesta eina permet conèixer no només on fan el Barça o el Madrid sinó també quins establiments ofereixen les curses de Fórmula 1 o de Moto GP, els partits més destacats de tennis, la lliga americana de rugby, el Tour de França, els partits de la NBA o l'Eurocopa de bàsquet d'aquest estiu, entre d'altres.
La manera d'utilitzar-lo és senzill ja que només s'ha de descarregar al mòbil (en aquesta ocasió l'eina serà de pagament) i ja es pot consultar quins són els bars que hi ha a l'entorn que programen futbol, bàsquet o motor. L'usuari pot informar sobre quin bar sap que ofereix el partit o poden ser els mateixos establiments els que poden registrar-se i fer publicitat dels partits que faran.
L'aplicació permet als bars tenir informació privada sobre què cerquen els usuaris del seu voltant i, d'aquesta manera, escollir què posar a la televisió per tal de captar més clients. Segons ha destacat un dels cofundadors de Porpra, Pere Saurina, l'eina és útil per a zones turístiques on els restauradors no saben d'on són els turistes ni quin equip segueixen però que, en canvi, si fan ús del 'Watch around' poden saber què busquen per veure.
A través d'aquest perfil privat dels bars també es poden anunciar quins partits tenen planificats donar en els pròxims dies i també fer publicitat d'ofertes i promocions als seus establiments. Saurina ha explicat que han fet uns adhesius que faran arribar als bars registrats per tal que els pengin a la porta per donar a conèixer que s'han unit a 'Watch around'. "És una idea que hem vist que als Estats Units funciona molt bé", ha explicat Saurina.
Cercant inversors
A l'empresa, emplaçada al Parc Científic i Tecnològic de Girona, hi treballen vuit persones. Porpra té només vuit mesos de vida i, fins al moment, ha funcionat amb crèdits estatals per a joves emprenedors. Ara però l'empresa cerca inversors per poder tirar endavant els projectes.
Saurina ha explicat que esperen també tenir ingressos a través de les descàrregues dels usuaris i també per la venda de les dades que recullen a través de l'aplicació ja que assegura que poden ser d'interès per a televisions i clubs esportius. Porpra podrà usar a partir d'ara la base de dades d'hotels, bars i restaurants de Google el que farà que augmenti exponencialment el nombre de bars que poden unir-se al sistema. Fins ara, Porpra ha treballat amb una base de dades de 8.000 establiments arreu del món.
Del futbol a tots els esports
Davant la bona acollida d'aquesta eina, l'empresa Porpra ha fet un pas més i ha ideat una eina similar però que engloba tots els esports de més rellevància a nivell mundial. D'aquesta manera, els usuaris d'Iphone, Android, web mòbil i, com a novetat, també els de Blackberry de tot el món es podran descarregar des d'aquesta setmana la nova aplicació anomenada 'Watch around'.
Aquesta eina permet conèixer no només on fan el Barça o el Madrid sinó també quins establiments ofereixen les curses de Fórmula 1 o de Moto GP, els partits més destacats de tennis, la lliga americana de rugby, el Tour de França, els partits de la NBA o l'Eurocopa de bàsquet d'aquest estiu, entre d'altres.
La manera d'utilitzar-lo és senzill ja que només s'ha de descarregar al mòbil (en aquesta ocasió l'eina serà de pagament) i ja es pot consultar quins són els bars que hi ha a l'entorn que programen futbol, bàsquet o motor. L'usuari pot informar sobre quin bar sap que ofereix el partit o poden ser els mateixos establiments els que poden registrar-se i fer publicitat dels partits que faran.
L'aplicació permet als bars tenir informació privada sobre què cerquen els usuaris del seu voltant i, d'aquesta manera, escollir què posar a la televisió per tal de captar més clients. Segons ha destacat un dels cofundadors de Porpra, Pere Saurina, l'eina és útil per a zones turístiques on els restauradors no saben d'on són els turistes ni quin equip segueixen però que, en canvi, si fan ús del 'Watch around' poden saber què busquen per veure.
A través d'aquest perfil privat dels bars també es poden anunciar quins partits tenen planificats donar en els pròxims dies i també fer publicitat d'ofertes i promocions als seus establiments. Saurina ha explicat que han fet uns adhesius que faran arribar als bars registrats per tal que els pengin a la porta per donar a conèixer que s'han unit a 'Watch around'. "És una idea que hem vist que als Estats Units funciona molt bé", ha explicat Saurina.
Cercant inversors
A l'empresa, emplaçada al Parc Científic i Tecnològic de Girona, hi treballen vuit persones. Porpra té només vuit mesos de vida i, fins al moment, ha funcionat amb crèdits estatals per a joves emprenedors. Ara però l'empresa cerca inversors per poder tirar endavant els projectes.
Saurina ha explicat que esperen també tenir ingressos a través de les descàrregues dels usuaris i també per la venda de les dades que recullen a través de l'aplicació ja que assegura que poden ser d'interès per a televisions i clubs esportius. Porpra podrà usar a partir d'ara la base de dades d'hotels, bars i restaurants de Google el que farà que augmenti exponencialment el nombre de bars que poden unir-se al sistema. Fins ara, Porpra ha treballat amb una base de dades de 8.000 establiments arreu del món.